V loňském roce uvedla automobilka Hyundai na trh svůj první vysokovýkonný model s označením N. Jednalo se o hatchback i30N, kterých se v první polovině roku 2018 prodalo 3000. Na základě zmíněného modelu představila automobilka na autosalonu v Paříži dalšího člena rodiny výkonných vozů. Tentokrát se jednalo o i30 Fastback N. Do prodeje tato novinka přijde na konci roku 2018.
Pro pohon vozu slouží dvoulitrový přeplňovaný agregát, který je naladěn na dvě různé hodnoty. Základní verze dosahuje výkonu 250 koní a točivého momentu 353 Nm. Díky funkci přechodného zvýšení plnícího tlaku, který je aktivován při dosažení maximálního točivého momentu, dočasně vzroste točivý moment až na 378 Nm. Díky těmto hodnotám zrychlí Fastback N z 0-100 km/h za 6,4 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na rychlosti 250 km/h. V kombinovaném provozu základní verze spořádá 7,7 l paliva na 100 ujetých kilometrů. Druhou verzí motoru je paket Performance, který poskytuje maximální výkon 275 koní při stejném točivém momentu jako základní agregát. Díky vyššímu výkonu je i hodnota zrychlení na úrovni 6,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba je vyšší opravdu nepatrně, výrobce uvádí 7,8 l/100km. Pohonná jednotka je spojena s šestistupňovou manuální převodovkou.
Upraven byl přední i zadní spoiler a společně se snížením výšky vozu bylo dosaženo sportovnějšího vzhledu. Speciálně pro modely rodiny N je možné zakoupit 18“ nebo 19“ kola s výjimečným designem N. K dispozici má zákazník mnoho různých druhů barev, které tak zvýší osobitost každého vozu. Mimo dalších si lze objednat barvu šedou Shadow, bílou Polar, modrá Performance nebo červená Engine. I30 Fastback N dosahuje délky 4455 mm a šířky 1795, zde nedošlo ke změně oproti klasické verzi i30 Fastback. Změnila se ale výška. Jak již bylo uvedeno, vůz se snížil a nyní tak dosahuje výšky 1417 mm (pro verzi s 250 koňmi), resp. 1419 mm (paket Performance).
Interiér kombinuje černou barvu s červenými prvky, na mnoha místech je umístěno poznávací označení této výkonné edice. Sportovní „N“ volant poskytuje řidiči pocit ovládání sportovního vozu. Přímo na volantu se řidič dostane k nastavení jízdního režimu. Na výběr má z režimu Eco, Normal, Sport a N. Každý z jízdních režimů mění nastavení jízdních parametrů. Interiéru dominuje buď 8“ dotykový LCD displej s integrovanou zadní kamerou nebo navigační systém. Samozřejmostí je bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Pro uložení zavazadel je k dispozici 450 l prostoru, případně 1351 l po složení zadních sedadel.
O bezpečnost posádky se stará velké množství asistentů a bezpečnostních prvků. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu se pokusí vyřešit krizovou situaci a případně zmírnit následky nehody, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče ověřuje, zda řidič neztrácí koncentraci nebo asistent dálkových světel automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly dle aktuální situace.